3/8/16

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΟΥ Δ. ΜΕΤ/ΣΗΣ Κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ


          Ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Ευάγγελος Χειμώνας δέχτηκε στο γραφείο του την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016 Εκπροσώπους του Περιβαλλοντολογικού – Εξωραϊστικού – Οικολογικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Μεταμόρφωσης «ΗΛΕΚΤΡΟΝ».
          Τέθηκαν υπ΄ όψη του κ. Αντιδημάρχου τα χρόνια προβλήματα της Νότιας Καναπίτσας και κατατέθηκε λεπτομερές υπόμνημα προτάσεων της περιοχής. Λάβαμε την υπόσχεση του κ. Αντιδημάρχου, ότι τα προβλήματα θα μελετηθούν και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε αυτά να λυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
          Ο σύλλογος θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής.
          Ολόκληρο το κείμενο του υπομνήματος που δόθηκε στον κ. Αντιδήμαρχο βρίσκεται στην διεύθυνση : syllogoselektron.blogspot.com


Η έφορος Δημοσίων Σχέσεων
Γεωργία Αλεξίου




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΝΑΠΙΤΣΑΣ, ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
           Η περιοχή της Νότιας Καναπίτσας στην Μεταμόρφωση, που εκτείνεται μεταξύ της Πλατείας Εθνικής Αντίστασης, της οδού Μπαρκούλη, Λεωφ. Τατοίου μέχρι τα ακραία όρια της πόλης με το Ηράκλειο και την Ν. Ιωνία, είναι το πιο υποβαθμισμένο κομμάτι της Μεταμόρφωσης. Έχει συναντήσει την συστηματική αδιαφορία, αν όχι εχθρότητα της Δημοτικής Αρχής, η οποία είτε σιωπηρώς αρνείται να αναβαθμίσει την περιοχή και ουσιαστικά εδώ και τέσσερα χρόνια δεν έχει κάνει κανένα σοβαρό έργο στην περιοχή, είτε φαινομενικά μεν αποδέχεται προστάσεις του συλλόγου μας για την προώθηση κάποιων έργων, αλλά ουσιαστικά δεν αναλαμβάνει καμία πρωτοβουλία για την προώθηση και υλοποίησή τους. Έχουμε γραπτά και προφορικά απευθυνθεί πολλές φορές στον δήμο Μεταμόρφωσης, έχουμε συναντήσει  αρμόδιους αντιδημάρχους και έχουμε υποβάλλει γραπτές προτάσεις, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
          Ένα μικρό κομμάτι της περιοχή που περικλείεται από τους δρόμους Ιφιγενείας – Νιόβης – Πευκών – Καρκαβίτσα - ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου.
          Επισημαίνουμε ενδεικτικά τα υπάρχοντα προβλήματα της περιοχής και ζητάμε από τις συναρμόδιες υπηρεσίες την βοήθειά τους για την λύση των προβλημάτων αυτών. Για την στοιχειοθέτηση των προβλημάτων, την επισήμανση των ελλείψεων, τις ανάγκες της περιοχής, ζητήσαμε την βοήθεια των κατοίκων της περιοχής. Πραγματικά η ανταπόκριση τους στο κάλεσμα μας ήταν εντυπωσιακή. Οι υποδείξεις τους, οι συμβουλές τους, οι παρατηρήσεις τους μας βοήθησαν πάρα πολύ. Τους ευχαριστούμε. Συζητήσαμε με την διοίκηση του πολυκαταστήματος «ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ» για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Πήραμε την γνώμη από επαγγελματίες, καταστηματάρχες, βιοτέχνες, εργαζόμενους της περιοχής. Όλοι βοήθησαν άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο. Όλοι ζητούν την αναβάθμιση της περιοχής.
          Η ανακοίνωση αυτή ολόκληρη ή τμηματικά θα υποβληθεί με την μορφή ερωτημάτων, αιτημάτων και υποδείξεων, σε κάθε αρμόδιο φορέα και θα προσπαθήσουμε να την υλοποιήσουμε. Θα επισκεφθούμε τους αρμόδιους σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Θα επιδιώξουμε συνεργασίες με άλλους συλλόγους και φορείς. Αλλά περισσότερο από όλα ζητάμε την βοήθεια και την ηθική συμπαράσταση των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι άλλωστε είναι και η μόνη δύναμή μας.

1.- Αγωγός ομβρίων υδάτων στην οδό Πευκών.
          Σε κάθε δυνατή νεροποντή η οδός Πευκών δέχεται τεράστιους όγκους νερού και πλημμυρίζει. Ο σύλλογός μας είχε προτείνει στον Δήμο την κατασκευή του αγωγού ομβρίων υδάτων κατά μήκος της οδού Πευκών. Ο Δήμος έστειλε ένα έγγραφο στο ΠΣΕΑ πριν κάποια χρόνια, αλλά από τότε δεν έχει γίνει καμιά ενέργεια για την υλοποίηση του έργου, ούτε έχουμε λάβει κάποια ενημέρωση, είτε από τον Δήμο, είτε από την ΠΣΕΑ. Εξ όσων γνωρίζουμε ο Δήμος δεν ενδιαφέρθηκε για την κατασκευή του έργου.
          Η οδός Πευκών από την πλατεία Εθνικής Αντίστασης μέχρι το τέλος της, έχει κλίση προς την δεξιά πλευρά της (προς τα σπίτια με τους ζυγούς αριθμούς) και όταν βρέχει τα νερά σχεδόν έρχονται μέχρι τις εξώπορτες των σπιτιών. Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποια ισόγεια σπίτια έχουν πλημμυρίσει. Η κατάσταση επιδεινώνεται γιατί όταν έγινε ανακατασκευή του δρόμου επί δημαρχίας Χριστονάκη, ανέβηκε το επίπεδο του οδοστρώματος και το ύψος σήμερα μεταξύ οδοστρώματος και επιπέδου πεζοδρομίου είναι 8 – 10 εκατοστά που εύκολα καλύπτονται από μία δυνατή νεροποντή. Εξ άλλου στη συμβολή της δεξιάς πλευράς της οδού Πευκών με τους δρόμους έχουν κατασκευαστεί μικρά σαμαράκια, δρούν ώστε τα όμβρια να μην βρίσκουν διέξοδο στους δρόμους αυτούς, οι οποίοι είναι κατηφορικοί, αλλά να συνεχίζουν στην οδό Πευκών.
          Ο σύλλογός μας με το έγγραφό του με αριθμό πρωτ. 29/11-9-2011, έθεσε το θέμα υπ΄ όψη του Δήμου Μεταμόρφωσης. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης με το έγγραφό του με αριθμό πρωτ. 3494/12-3-2012, στέλνει στην Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας έγγραφο στο οποίο αναφέρει «οι περιοχές του Δήμου που παρουσιάζουν έντονα πλημμυρικά φαινόμενα είναι κυρίως» …… «Η περιοχή ΚΑΝΑΠΙΤΣΑΣ επίσης και συγκεκριμένα οι κατοικίες γύρω απ΄την οδό Πευκών και κύρια απ΄ την πλατεία ΕΘΝ. ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ μέχρι την οδό ΝΙΟΒΗΣ (όριο με Δ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ) υπάρχει έντονο πρόβλημα …..»
          Θα θέλαμε ο Δήμος Μεταμόρφωσης να μας ενημερώσει σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μετά την αποστολή του εγγράφου μας στην ΠΣΕΑ, να μας δώσει όπως είναι υποχρεωμένος αντίγραφα της αλληλογραφίας και στην περίπτωση που δεν έχει πράξει τίποτε περισσότερο από την αποστολή του εγγράφου, να μας εξηγήσει γιατί δεν ενδιαφέρθηκε. Η τυχών δικαιολογία ότι δήθεν δεν υπάρχουν λεφτά, δεν γίνεται αποδεχτή από τον σύλλογό μας, δεδομένου ότι ο Δήμος Μεταμόρφωσης, ιδιαίτερα την προεκλογική περίοδο, έχει πραγματοποιήσει σωρεία έργων μηδαμινής έως μηδενικής σημασίας, με τα χρήματα των οποίων τουλάχιστον θα είχε κάνει την μελέτη για τον αγωγό.
          Ως γνωστόν στον Δήμο Μεταμόρφωσης αναλογεί πίστωση 2.804.797,97 ευρώ, σύμφωνα με τον πίνακα ενταγμένων έργων στο ΠΕΠ Αττικής 2007 – 2013, για το έργο ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ 01/08 (ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ) ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ.
          Ζητάμε να μας ενημερώσει ο Δήμος Μεταμόρφωσης :
Α. Ποιοί είναι αυτοί οι «Διάφοροι δρόμοι» ;;
Β. Αν μέσα στους «Διάφορους Δρόμους» συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή του αγωγού ομβρίων της οδού Πευκών ;;
Γ. Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι «Διάφοροι Δρόμοι» που μπήκαν στο πρόγραμμα ;;
          Ειδικότερα δε :
          Με ποια κριτήρια επελέγη η κατασκευή συλλεκτήρα αγωγού ομβρίων στην οδό Θεοτοκοπούλου, με ποια κριτήρια προωθήθηκε το έργο, με ποια κριτήρια εντάχθηκε στα έργα της Περιφέρειας και εκδόθηκε η απόφαση 178/2014 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής;;;
          Πώς είναι δυνατόν το έργο της κατασκευής ομβρίων υδάτων στην οδό Θεοτοκοπούλου να έχει προχωρήσει τόσο πολύ και να βρίσκεται στα στάδιο της έγκρισης της δαπάνης και για τον αντίστοιχο αγωγός της οδού Πευκών ουσιαστικά να μην  έχουν γίνει σοβαρές ενέργειες.
          Από την ΠΣΕΑ και την Περιφέρεια Αττικής, θα θέλαμε να μας ενημερώσουν για την πορεία του έργου της κατασκευής του αγωγού ομβρίων υδάτων της οδού Πευκών, γιατί δεν προωθήθηκε, όπως έγινε με το παραπάνω έργο της οδού Θεοτοκοπούλου και ποιες ενέργειες έχουν γίνει προς το ΠΣΕΑ από τον Δήμο Μεταμόρφωσης για την προώθηση του έργου..

2.- Αγωγός λυμάτων της οδού Πευκών.  

                   Είναι γνωστό ότι ο αποχετευτικός αγωγός της οδού Πευκών στην Μεταμόρφωση παρουσιάζει πολλά λειτουργικά προβλήματα με αποτέλεσμα να βουλώνει πολύ συχνά. Ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες πετιούνται τα μεταλλικά καπάκια του αγωγού και πλημμυρίζει με λύματα η οδός Πευκών, ιδιαίτερα από την πλατεία Εθνικής Αντίστασης μέχρι την συμβολή της με την οδό Νιόβης. Τα λύματα ανεξέλεγκτα πολλές φορές εισέρχονται στα σπίτια των κατοίκων της περιοχής, με ότι αν συνεπάγεται αυτό για την υγεία των ανθρώπων και την καταστροφή των περιουσιών τους.
                   Το γεγονός έχει επιβεβαιωθεί με σωρεία εγγράφων προς την ΕΥΔΑΠ, δελτία συμβάντων από την Άμεση Δράση, καταδίκη σε πολιτικό Δικαστήριο της ΕΥΔΑΠ, η οποία και κατέβαλε σχετική αποζημίωση σε κάτοικο της περιοχής, έγγραφη παραδοχή της κακοτεχνίας του αγωγού από την ΕΥΔΑΠ, πρόχειρη επιδιόρθωση κλπ
                   Η αιτία για την οποία συμβαίνει το γεγονός αυτό είναι το μεγάλο μήκος του αποχετευτικού αγωγού λυμάτων ο οποίος διέρχεται από την οδό Πευκών, περίπου 800 – 1000 μέτρα, σε συνδυασμό με την μικρή του διατομή (διάμετρος αγωγού περίπου 20 εκατοστά) και η κατηφορική κλίση που έχει η οδός Πευκών, ιδιαίτερα προς το τέλος της. Οι τεχνικές αυτές παράμετροι σε συνδυασμό με το τυχαίο γεγονός της διοχέτευσης μεγάλου όγκου λυμάτων σε δεδομένη στιγμή, δημιουργεί τεράστιες πιέσεις στο σύστημα, το οποίο δεν μπορεί να τις απορροφήσει, με αποτέλεσμα οι πιέσεις να εκτονώνονται εκτινάσσοντας τα καπάκια του αγωγού.

                   Ο σύλλογός μας, στα πλαίσια της ευαισθησίας του σε θέματα περιβάλλοντος και βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, με την βοήθεια των επιστημόνων συνεργατών του, προτείνει λύση στο πρόβλημα. Είναι λύση με ελάχιστο κόστος και με μεγάλο όφελος.
                   Ο σύλλογος προτείνει : Η ΕΥΔΑΠ η οποία σύμφωνα με τον Ν. 1068/1980 έχει την ευθύνη για την καλή λειτουργία του αγωγού, να συνδέσει τον αγωγό λυμάτων της οδού Πευκών με τους αγωγούς λυμάτων οι οποίοι εξυπηρετούν τους μικρούς κάθετους στην Πευκών δρόμους, δηλαδή τον αγωγό λυμάτων της οδού Καραισκάκη και τον αγωγό λυμάτων της οδού Κολοκοτρώνη. Οι αγωγοί των δύο αυτών οδών, έχουν ελάχιστο φορτίο λυμάτων λόγω του μικρού μήκους των οδών αυτών, περίπου 50 μέτρα η κάθε μία από αυτές. Το δε έργο έχει μηδαμινό κόστος γιατί το μήκος εκσκαφής και σύνδεσης των δύο αγωγών είναι περίπου 5 μέτρα για τον καθένα. Το δε όφελος είναι τεράστιο. Η πίεση και τα λύματα του αγωγού της Πευκών θα διοχετευθούν κατά ένα τρίτο στον αγωγό στης οδού Κολοκοτρώνη, κατά ένα τρίτο στον αγωγό της οδού Καραισκάκη και κατά ένα τρίτο θα παραμείνει στον αγωγό της Πευκών, ο οποίος δεν θα ξαναπλυμμυρίσει.
          Εάν η διατομή των αγωγών στις οδούς Καραισκάκη και Κολοκοτρώνη δεν είναι συμβατή με τον αγωγό της οδού Πευκών, είναι προτιμότερο να αντικατασταθούν οι αγωγοί των δύο αυτών δρόμων, που το συνολικό μήκος τους δεν θα υπερβεί τα 100 μέτρα, από το να αντικατασταθεί ο αγωγός λυμάτων ολόκληρης της οδού Πευκών.

3.- Συνδέσεις υδρορροών κτιρίων με αγωγό λυμάτων.  
          Στην περιοχή της νότιας Καναπίτσας και ιδιαίτερα στις οδούς Πευκών, Ψαρών, Κρήτης, Καραισκάκη κλπ φαίνεται να έχουν γίνει παράνομες συνδέσεις υδρορροών όμβριων υδάτων με τους αγωγούς των λυμάτων. Αποτέλεσμα πολλές φορές σε κάθε μεγάλη νεροποντή πιέζονται τα καπάκια των αγωγών λυμάτων και πετιούνται, κατά συνέπεια βγαίνουν ακάθαρτα λύματα στους δρόμους, τα δε διερχόμενα αυτοκίνητα κινδυνεύουν να πέσουν μέσα στις τρύπες που δημιουργούνται από τα ανοιγμένα καπάκια των φρεατίων. 
          Στην νεροποντή της 24ης Οκτωβρίου 2014 το καπάκι που βρίσκεται στο ύψος της οδού Πευκών 120 πετάχτηκε από την μεγάλη πίεση και κινδύνεψαν διερχόμενα αυτοκίνητα. Ευτυχώς κάποιοι γείτονες τοποθέτησαν πάνω στην τρύπα έναν κάδο απορριμμάτων και έτσι γλύτωσαν τα αυτοκίνητα.
          Ο σύλλογός μας έχει απευθυνθεί και στο παρελθόν στην ΕΥΔΑΠ, η οποία έχει εντοπίσει τέτοια φαινόμενα σύνδεσης αγωγών ομβρίων με τους αγωγούς λυμάτων και υποχρέωσε τους ιδιοκτήτες των ακινήτων να συμμορφωθούν με την νομιμότητα.
          Ζητάμε από την ΕΥΔΑΠ να συνεχίσει τους ελέγχους αυτούς ιδιαίτερα σε νεόδμητα κτίρια της περιοχής. Είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε με την ΕΥΔΑΠ και να υποδείξουμε κτίρια τα οποία ίσως θα πρέπει να ελεχθούν ως προς το θέμα αυτό.

4.- Άδειασμα υπογείων υδάτων με αντλίες στους δρόμους και στους αγωγούς λυμάτων.  
          Η περιοχή της Νότιας Κανπίτσας είναι επικλινής, περιβάλλεται από τρία πρώην ρέματα που σήμερα είναι μπαζωμένα, έχουν γίνει δρόμοι  και τα υπόγεια νερά από τον υδροφόρο ορίζοντα μαζεύονται στα υπάρχοντα υπόγεια των κτισμάτων της περιοχής. Οι ιδιοκτήτες των υπογείων χρησιμοποιούν αντλίες, τις οποίες λειτουργούν συνήθως τις νυχτερινές ώρες, για να αδειάσουν τα νερά από τα υπόγεια και τα ρίχνουν είτε στους δρόμους, είτε στους αγωγούς λυμάτων.
          Τα νερά όμως αυτά είναι ακάθαρτα και δημιουργούν δυσοσμίες στην διαδρομή τους μέχρι τα φρεάτια. Πολλές φορές όμως λιμνάζουν σε λακκούβες και κοιλότητες των δρόμων και γίνονται εστίες ανάπτυξης κουνουπιών.
          Η ΕΥΔΑΠ η οποία σύμφωνα με τον Νόμο έχει την διαχείριση των υδάτινων πόρων παρακαλείται να προστατέψει την υγεία των κατοίκων της περιοχής.
          Στην οδό Νιόβης και Σταυροπούλου υπάρχει εγκατάσταση η οποία σχεδόν μόνιμα αδειάζει νερά που συσσωρεύονται σε υπόγειο παρακείμενου κτηρίου.  Όπως μας έχει καταγγείλει μέλος του συλλόγου μας κάτοικοι της περιοχής έχουν καλέσει πολλές φορές την υγειονομική υπηρεσία, έχουν γίνει συστάσεις, αλλά το πρόβλημα εξακολουθεί. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης είναι ενήμερος με το πρόβλημα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει επιληφθεί της επίλυσής του.

5.- Φυσικό Αέριο
          Αν και από την Μεταμόρφωση διέρχεται αγωγός φυσικού αερίου και τμήμα του δήμου Ηρακλείου έχει παροχή φυσικού αερίου, η περιοχή της Νότιας Καναπίτσας στερείται ανάλογου δικτύου. Είναι αναγκαίο οι Δήμοι Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου να παροτρύνουν την εταιρεία Φυσικού Αερίου να δημιουργήσει δίκτυο στην περιοχή, ώστε οι καταναλωτές να επωφεληθούν τις χαμηλώτερες τιμές του αερίου σε σχέση με το πετρέλαιο.
          Ζητάμε από τους δύο Δήμους να μας γνωστοποιήσουν τις ενέργειές τους, ώστε η περιοχή να αποκτήσει δίκτυο φυσικού αερίου.

6.- Αξιοποίηση του οικοπέδου στη συμβολή των οδών Νιόβης και Αιγίνης.
          Με ενέργειες και προσπάθειες του γραμματέα του συλλόγου μας κ. Θεμιστοκλή Αλεξίου το οικόπεδο στη συμβολή των οδών Νιόβης και Αιγίνης (πίσω από την ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ), χαρακτηρίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια ως χώρος πρασίνου, χώρος ανέγερσης 2ου Δημοσυικού Σχολείου Καναπίτσας, όπως προβλέπεται από το ρυθμιστικό σχέδιο της πόλης μας και χώρος ανέγερσης Ιερού Ναού.
          Όλα αυτά είναι γνωστά στον Δήμο Μεταμόρφωσης, αλλά δυστυχώς μέχρι σήμερα ο Δήμος δεν έχει κάνει καμιά σχετική ενέργεια για την εκκίνηση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης του οικοπέδου, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος το οικόπεδο να ανοικοδομηθεί.
          Ζητάμε από τον Δήμο Μεταμόρφωσης την άμεση έναρξη των απαιτούμενων ενεργειών για την απαλλοτρίωση του οικοπέδου. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ζητήσει να γίνουν ενέργειες για την ανέγερση ενοριακού Ιερού Ναού, στο οικόπεδο αυτό.

7.- Περιστέρια,  Ποντίκια, Κατσαρίδες, Τρωκτικά, Οικόσιτα Ζώα κλπ
          Στην περιοχή και συγκεκριμένα στην οδό Πευκών 117 υπάρχει παλαιό κτίσμα στο οποίο κατοικούν αλλοδαποί. Εκεί εκτρέψουν περιστέρια, τα οποία τα τρώνε. Στο σημείο αυτό έχει δημιουργηθεί από τα περιττώματα των περιστεριών αφόρητη κατάσταση. Υπάρχει έντονη δυσοσμία και μεγάλος κίνδυνος ανάπτυξης μικροβίων και διάδοσης μολυσματικών ασθενειών.
          Εξ άλλου σε μονοκατοικία της περιοχής υπάρχει σκύλος, ο οποίος ζει στην ιδιόκτητη ταράτσα του αφεντικού του. Δυστυχώς όμως δεν καθαρίζουν τα περιττώματα του σκύλου με τα ίδια όπως τα παραπάνω αποτελέσματα.
          Στη γωνία των οδών Κολοκοτρώνη και Πευκών υπάρχουν μεγάλες τρύπες που βοηθάνε ώστε ένα μικρό μέρος από τα νερά της βροχής να καταλήγει μέσα από αυτές στα προυπάρχοντα ρέματα. Δυστυχώς όμως οι τρύπες αυτές είναι χωρίς σχάρες και από τις τρύπες αυτές βγαίνουν τεράστιοι αρουραίοι, οι οποίοι αλωνίζουν την περιοχή.
          Η περιοχή έχει γεμίσει κατσαρίδες. Αιτίες του φαινομένου είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν πλένονται οι κάδοι απορριμμάτων, ότι σε πολλά σημεία οι κάδοι δεν επαρκούν και πετιούνται σκουπίδια έξω από αυτούς και ότι στην περιοχή κάποιοι εναποθέτουν μέσα ή έξω από συγκεκριμένο κάδο ποσότητες τροφίμων.
          Το μέγεθος της επικινδυνότητας για την δημόσια υγεία, θεωρούμε ότι όλοι μπορείτε να το αντιληφθείτε.
          Ζητάμε λοιπόν από τον Δήμο Μεταμόρφωσης να τοποθετήσει μεταλλικές σχάρες στις τρύπες αυτές και από την Δ/ση Δημόσιας Υγείας να πράξει ότι χρειάζεται προκειμένου να προστατευτεί η υγεία των κατοίκων της περιοχής.
          Σε όλες τις περιπτώσεις ζητούμε την παρέμβαση της υγειονομικής υπηρεσίας και του Αστυνομικού Τμήματος Μεταμόρφωσης. 

8.- Κάδοι σκουπιδιών
          Υπάρχουν πολλά παράπονα από κατοίκους της περιοχής επειδή οι κάδοι των απορριμμάτων δεν πλένονται σε συχνά διαστήματα. Πρόσφατα ο αρμόδιος αντιδήμαρχος φέρεται να δήλωσε ότι οι κάδοι πλένονται κάθε σαράντα ημέρες. Η δήλωση αυτή ελέγχεται ως προς το αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ή όχι. Πέρα από το γεγονός ότι υπάρχουν μαρτυρίες πολλών ανθρώπων της περιοχής περί του αντιθέτου, υπάρχει και το γεγονός ότι συνεχώς οι κάδοι μυρίζουν απαίσια ξυνίλα από απόσταση, χωρίς ποτέ αυτή η απαίσια μυρωδιά να διακόπτεται. Ενδεχόμενο πλύσιμο των κάδων κάθε σαράντα ημέρες θα είχε ως αποτέλεσμα έστω τις πρώτες ημέρες μετά το πλύσιμο οι κάδοι να μην βρώμαγαν. Αυτή η διαφορά δεν έχει παρατηρηθεί από κανέναν κάτοικο της περιοχής. Αν η δήλωση του αρμοδίου αντιδημάρχου αφορά το κέντρο της Μεταμόρφωσης, ή άλλη περιοχή προνομιούχα δεν το γνωρίζουμε. Στην περιοχή της Νότιας Καναπίτσας δεν εφαρμόζεται τέτοιο πρόγραμμα.
          Έχει ζητηθεί από τον Δήμο Μεταμόρφωσης να μας γνωστοποιήσει το πρόγραμμα πλυσίματος των κάδων για να μπορούμε να παρακολουθούμε και να ελέγχουμε την ακριβή τήρησή του. Τέτοια γνωστοποίηση δεν μας έγινε ποτέ.
          Ζητάμε από την επιτροπή ποιότητας ζωής και τον αντιδήμαρχο καθαριότητας του Δήμου Μεταμόρφωσης να μας γνωστοποιεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αμέσως μόλις εκδίδεται το πρόγραμμα αυτό, για να έχουμε την δυνατότητα ελέγχου της εφαρμογής του.
          Εξ άλλου στην περιοχή υπάρχουν αρκετοί κάδοι σκουπιδιών, στους οποίους έχει σπάσει το πλαστικό καπάκι. Χρειάζονται άμεση αντικατάσταση.

9.- Σωστή τοποθέτηση και χρήση κάδων σκουπιδιών.
Οι κάδοι των σκουπιδιών δεν είναι σωστά τοποθετημένοι. Υπάρχουν κάδοι που έχουν τοποθετηθεί σε απόσταση 20 – 25 μ. ο ένας από τον άλλο, άλλού έχουν τοποθετηθεί δύο μαζί και σε άλλα σημεία η απόσταση μεταξύ δύο κάδων είναι μεγαλύτερη από 80 μέτρα.
Ο σύλλογος προτείνει στην επιτροπή ποιότητας ζωής, να συσταθεί μία ολιγομελής μικτή ομάδα τριών ανθρώπων, δύο από τον Δήμο Μεταμόρφωσης και έναν από τον σύλλογό μας και να εξετάσουν επι τόπου την ανατοποθέτηση των κάδων. Θα θέλαμε να εξετάσουμε με τους ανθρώπους του Δήμου τις προτάσεις και τις ιδέες μας για την ορθολογικότερη επανατοποθέτηση των κάδων στην περιοχή. Αν πάλι ο Δήμος δεν έχει στην διάθεσή του ανθρώπου για να στελεχώσουν την ομάδα αυτή, ας μας το ζητήσει να του δώσουμε εμείς μελέτη με τα σημεία που πρέπει να τοποθετηθούν οι κάδοι, ώστε να υπάρχει εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Επειδή πολλοί κάτοικο πετούν στους κάδους χόρτα, κλαδιά κλπ με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι κάδοι και οι υπόλοιποι να τοποθετούν τα σκουπίδια έξω από αυτούς, θα ήταν σκόπιμο η επιτροπή ποιότητας ζωής να τυπώσει φυλλάδιο με τα σπουδαιότερα σημεία του κανονισμού καθαριότητας και να μοιραστούν πόρτα – πόρτα στην περιοχή. Ο σύλλογός μας έχει την δυνατότητα να βοηθήσει με μέλη του στην διανομή των φυλλαδίων.
Μετά την ενημέρωση αυτή, θα πρέπει να εφαρμοστεί με αυστηρότητα ο κανονισμός καθαριότητα σε κάθε κατεύθυνση χωρίς τον υπολογισμού του πολιτικού κόστους.

10.- Σκούπισμα στην οδό Πευκών και στους καθέτους δρόμους.
          Από ολόκληρη την οδό Πευκών δεν περνά οδοκαθαριστής σε καθημερινή βάση. Δυστυχώς ο Δήμος Μεταμόρφωσης με έγγραφό του ισχυρίζεται το αντίθετο, αλλά υπάρχουν επιστολές που έχουν κατατεθεί στον Δήμο και αναφέρουν συγκεκριμένες ημερομηνίες και σημεία του δρόμου που δεν σκουπίζονται καθημερινά.
          Από τους κάθετους δρόμους της οδού Πευκών ο οδοκαθαριστής περνά κυριολεκτικά «μια φορά τον χρόνο» ή καθόλου.
          Ζητάμε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας του Δήμου Μεταμόρφωσης, να μας στέλνουν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις αρχές κάθε μήνα το πρόγραμμα διέλευσης των οδοκαθαριστών από την περιοχή.
          Επίσης ζητάμε κάθε μήνα να τίθενται στη διάθεση εκπροσώπου του συλλόγου, οι εκθέσεις επιθεωρήσεως των οδοκαθαριστών της περιοχής, για τον προηγούμενο μήνα, όπως μας δίνει το δικαίωμα η κ.υ.α. Η.Π. 11764/653/2006.
          Περιμένουμε την απάντηση του αρμόδιου αντιδημάρχου, άμεσα μέσα σε είκοσι ημέρες που ορίζει ο νόμος, χωρίς γενικολογίες και αοριστίες, όπως έχει πράξει στο παρελθόν. Απαντήσεις γενικόλογες του τύπου «Η οδός Πευκών σκουπίζεται σε καθημερινή βάση» δεν γίνονται αποδεκτές από τον σύλλογό μας.          
Παρακαλείται η Περιφερειάρχης να ενημερώσει τον σύλλογό μας, σε ποιες ενέργειες μπορεί να προβεί ο κάθε πολίτης, ο οποίος αποδεδειγμένα με έγγραφα προς τον Δήμο αποδεικνύει ότι δεν σκουπίζεται κάποιος δρόμος και να ζητήσει να επιστραφεί μέρος από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας.

11.- Ενίσχυση Δημοτικού Φωτισμού.
          Υπάρχουν πολλά παράπονα από τους κατοίκους της περιοχής για τον ελλιπέστατο δημοτικό φωτισμό στην περιοχή. Υπάρχουν δρόμοι όπως η οδός Καρκαβίτσα που γίνεται διακίνηση ναρκωτικών και δεν έχουν σχεδόν καθόλου φωτισμό. Υπάρχουν οι κάθετοι δρόμοι της οδού Πευκών οι οποίοι ουσιαστικά δεν φωτίζονται. Υπάρχουν σπασμένες κολώνες του δημοτικού φωτισμού, τις οποίες ο δήμος αρνείται να τις αντικαταστήσει, αν και το έχουμε ζητήσει επίμονα με έγγραφά μας πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
          Μερικές ημέρες πριν από τις τελευταίες δημοτικές εκλογές, επισκέφθηκε βράδυ την περιοχή μας ο τότε και σήμερα αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κώστας Κολοβός. Διαπίστωσε ο ίδιος την κατάσταση που επικρατεί, έστειλε συνεργείο και σύνδεσε μερικές από τις λάμπες του δημοτικού φωτισμού που είναι πάνω στις τσιμεντένιες κολώνες της ΔΕΗ, αλλά ως δια μαγείας αρκετές από αυτές έχουν σβήσει και δεν άναψαν ξανά μέχρι σήμερα.
          Ο σύλλογος προτείνει για την περιοχή της Νότιας Καναπίτσας. Να καταργηθεί ο χαμηλός δημοτικός φωτισμός με τις μεταλλικές κολώνες και να φωτίζεται η περιοχή από τον δημοτικό φωτισμό που βρίσκεται πάνω στις τσιμεντένιες κολώνες της ΔΕΗ, ο οποίος σήμερα λειτουργεί κατά το δοκούν. Η μόνη προυπόθεση που θέτει ο σύλλογος είναι να ανάψουν οι λάμπες σε όλες τις τσιμεντένιες κολώνες και όχι σε μερικές από αυτές. Δεν είναι δυνατόν πεζόδρομοι χωρίς καμία ουσιαστική κίνηση όπως π.χ. ο πεζόδρομος Περσεφώνη να είναι πλημμυρισμένη στο φως την νύχτα και μια ολόκληρη περιοχή, όπως η Νότια Καναπίτσα να μην έχει επαρκή φωτισμό. Απαιτούμε τουλάχιστον ίση μεταχείριση με τον πεζόδρομο «Περσεφώνη».

12.- Τρύπα στην οδό Σωκράτους
          Στην οδό Σωκράτους στο ύψος του Κοιμητηρίου υπάρχει μία μεγάλη τρύπα που καταλήγει στην παλιά ρεματιά. Από εκεί βγαίνουν ποντίκια και αρουραίοι με κίνδυνο την μετάδοση μολυσματικών νόσων. Δεν είναι δύσκολο να κλείσει η τρύπα ή να τοποθετηθεί μια σχάρα.

13.- Λακκούβες στην οδό Πλαταιών
          Είναι αναγκαία η άμεση αποκατάσταση στις λακκούβες που υπάρχουν στην οδό Πλαταιών.

14.- Βουλωμένα Φρεάτυα.
          Τα φρεάτυα ομβρίων υδάτων στην συμβολή της οδού Πευκών με τον Κατσικόδρομο Σαραντόπουλου και Πευκών – Νιόβης, είναι βουλωμλενα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου πρέπει να παρέμβουν άμεσα.
          Το ίδιο συμβαίνει με τα φρεάτυα στην οδό Καραισκάκη και Νιόβης και αυτά της οδού Κανάρη – Νικηφ. Λύτρα. Πρόσφατα στην οδό Κανάρη είχαμε υπερχείλιση αγωγού και γέμισε ο δρόμος με λύματα.

15.- Οικόπεδα που ρυπαίνουν.
          Στην περιοχή υπάρχουν πολλά οικόπεδα εγκαταλειμμένα ή όχι, τα οποία ρυπαίνουν την περιοχή είναι εστίες μόλυνσης και εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των κατοίκων :
          Α, Του Δήμου Μεταμόρφωσης :
          Οικόπεδο στη γωνία Νιόβης και Αιγίνης, που έχει χαρακτηριστεί με προσπάθειες του Γραμματέα του Συλλόγου Θεμιστοκλή Αλεξίου, ως χώρος πρασίνου και χώρος ανεγέρσεως Ιερού Ναού. Σήμερα είναι τόπος αποθέσεως απορριμμάτων.
          Οικόπεδο στη γωνία Καραισκάκη και Νιόβης.
          Οικόπεδο Αιγίνης και Αγάπης.
          Οικόπεδο Σπετσών εκ παραλλήλου με την οδό Κολοκοτρώνη στο ύφος της οδού Πευκών 107, όπου υπάρχουν εγκαταλειμμένα κομμάτια αυτοκινήτων.
          Οικόπεδο με ερειπωμένο σπίτι στην γωνία Κανάρη και Πλαταιών. Είναι εστία μόλυνσης και απαιτείται άμεσο καθάρισμα από σάπια φυτά σκουπίδια κλπ.
          Α, Του Δήμου Ηρακλείου :
          Οικόπεδο Καρκαβίτσα και καταπατηθέντος κατσικόδρομου «Σαραντόπουλου».
          Στο οικόπεδο και στο εγκαταλειμμένο – ερειπωμένο παλιό κτίσμα διαβιούν αδέσποτες γάτες, ποντίκια, κατσαρίδες κλπ. Υπάρχουν σκουπίδια, πεταμένα μπάζα, φύλλα από δέντρα, τα οποία κανείς δεν τα έχει σκουπίσει..
          Στο πεζοδρόμιο του οικοπέδου αυτού πριν από χρόνια ο δήμος Ηρακλείου φύτεψε μερικά μικρά πεύκα, τα οποία όμως ξεριζώθηκαν από άγνωστους δράστες, χωρίς να ενδιαφερθεί κάποιος για το συμβάν.

          Ζητείται από τις αρμόδιες Επιτροπές Ποιότητας Ζωής και τους  αρμόδιους Αντιδημάρχους καθαριότητας του κάθε Δήμου να πράξουν τα δέοντα, ώστε τα παραπάνω οικόπεδα να μην είναι εστίες μόλυνσης και να μας ενημερώσουν για τις ενέργειες που θα κάνουν.

16.- Κλάδεμα δέντρων – θάμνων
          Οι Δήμοι Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου πρέπει να φροντίσουν για το κλάδεμα των δέντρων της περιοχής. Ιδιαίτερα στην οδό Καρκαβίτσα υπάρχουν μεγάλοι ευκάλυπτοι που δεν έχουν κλαδευτεί εδώ και πολλά χρόνια. Τα κλαδία τους χτυπάνε πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ και δημιουργούνται διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος.
          Στην οδό Πευκών 123 οι θάμνοι έχουν αποκλείσει την δυνατότητα των πεζών να διέρχονται από το πεζοδρόμιο. Πρέπει οπωσδήποτε να κλαδευτούν.

17.- Εγκαταλειμμένα παλιά αυτοκίνητα
          Στην περιοχή της Νότιας Καναπίτσας συγκεκριμένα, στην οδό Σωκράτους,  στο οικόπεδο που βρίσκεται στην Κολοκοτρώνη εκ παραλλήλου με την οδό Ψαρρών στο ύψος της οδού Πευκών αριθ. 105, στην οδό Αιγίνης, στην οδό Καρκαβίτσα κλπ υπάρχουν πολλά παλιά εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα. Είναι εύκολο να συνεννοηθεί ο Δήμος Μεταμόρφωσης με κάποια εταιρεία απόσυρσης και μέσα από τις νόμιμες διαδικασίες (αυτοκόλλητη ειδοποίηση, πάροδος ενός μηνός κλπ), τα αυτοκίνητα να αποσυρθούν από την εταιρεία και να πάρει και κάποια χρήματα ο Δήμος.

18- Κουνούπια  
          Εδώ και πέντε χρόνια η περιοχή πλήττεται από τα κουνούπια. Οι κάτοικοι υποφέρουν και δεν μπορούν το καλοκαίρι να βγούν ούτε στους κήπους, ούτε στα μπαλκόνια τους.
          Αιτία : Το γεγονός ότι ο Δήμος Μεταμόρφωσης κάνει άστοχους και άκαιρους ραντισμούς κατά των κουνουπιών, δηλαδή δεν γίνονται οι ψεκασμοί όταν αυτά δεν βρίσκονται στο στάδιο των προνυμφών, αλλά πολύ αργότερα, όταν έχουν γίνει ολοκληρωμένα έντομα και πετάνε.
          Ο Γενικός Επιθεωρητής του Σώματος Επιθεωρητών Υγείας με έγγραφη απάντησή του προς τον σύλλογό μας, στις 15-10-2012 διαπιστώνει ότι «το έτος 2012 διενεργήθηκαν δράσεις καταπολέμησης των κουνουπιών στο Δήμο Μεταμόρφωσης από τους υπόχρεους, οι οποίες ωστόσο έγιναν με χρονική καθυστέρηση» και συνεχίζει «Ιδιαίτερα επισημαίνεται η ανάγκη έγκαιρων σχετικών δράσεων, …. (στάδιο προνυμφοκτονίας)…»
Δυστυχώς όμως ο Δήμος Μεταμόρφωσης, ο οποίος θεωρεί ότι γνωρίζει αυτός καλύτερα από τον Γενικό Επιθεωρητή του Σώματος Επιθεωρητών Υγείας τον τρόπο αντιμετώπισης των κουνοπιών, αρνείται να εφαρμόσει τις οδηγίες του Επιθεωρητή με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα τα καλοκαίρια των ετών 2013, 2014 και 2015.
          Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο Δήμος Μεταμόρφωσης με έγγραφό του προς τον σύλλογό μας στις 31-1-2013 δηλώνει ότι η Δ/ση Περιβάλλοντος του Δήμου Μεταμόρφωσης έχει συντάξει ολοκληρωμένη μελέτη για την εργασία καταπολέμισης των κουνουπιών για το έτος 2013 στον Δήμο.
          Επειδή όμως κάθε δράση ή ενέργεια κρίνεται εκ του αποτελέσματος οι κάτοικοι του Δήμου Μεταμόρφωσης τα καλοκαίρια του 2013, 2014 και 2015 κυριολεκτικά υπέφεραν από τα κουνούπια. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις Δημοτών με δερματολογικά προβλήματα από δαγκώματα κουνουπιών, που κατέφυγαν στα νοσοκομεία και άλλες περιπτώσεις ατόμων που δεν μπορούσαν να βγούν στο μπαλκόνι ή στον κήπο τους το καλοκαίρι.
          Εκ του αποτελέσματος δηλαδή προκύπτει ή ότι οι μελέτες ήταν λανθασμένες, ή ότι δεν εφαρμόστηκαν.
          Παρακαλούμε την Διεύθυνση Υγιεινής της Περιφέρειας να ασχοληθεί με το θέμα, να δώσει εντολή στον Δήμο Μεταμόρφωσης να ακολουθήσει τις οδηγίες του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσια Υγείας και της ΚΕΛΠΝΟ, να ελέγξει αν πράγματι εφαρμόστηκαν οι μελέτες που εκπονήθηκαν για το καλοκαίρι του 2013, 2014 και 2015 και στην περίπτωση που δεν τηρήθηκαν τα δέοντα να στείλει τους υπεύθυνους στον Εισαγγελέα, ώστε να ερευνηθεί αν κινδυνεύουν οι κάτοικοι από τα κουνούπια, αν έχει εκτεθεί η ζωή των κατοίκων σε κίνδυνο και αν οι αρμόδιοι έκαναν ότι όφειλαν να πράξουν ή όχι.

19.- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Νότια Καναπίτσα
          Έχουμε πολλές φορές επισημάνει την επικινδυνότητα της υπάρχουσας σήμερα κυκλοφοριακής ρύθμισης πίσω από το πολυκατάστημα «Πράκτικερ», χωρίς ποτέ να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα ούτε ο Δήμος Μεταμόρφωσης, ούτε  η Τροχαία Ν. Ιωνίας, ούτε κάποιος άλλος υπεύθυνος. Ίσως να ασχοληθούν όταν θα υπάρξει κάποιος νεκρός από κάποιο τρακάρισμα, αλλά τότε θα είναι πολύ αργά. Με την κατασκευή και λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού είναι βέβαιο ότι η κυκλοφορία στην περιοχή θα αυξηθεί. Είναι δε απολύτως απαραίτητη η κυκλοφοριακή παρέμβαση στην περιοχή.
         
Επικίνδυνα σημεία :
          Α.- Καραισκάκη και Νιόβης.
Όσοι έρχονται από Νιόβης και στρίβουν την Καραισκάκη για να βγούν στην Τατοίου δεν σταματάνε στο STOP. Ο Δήμος πρόσφατα έγραψε με κίτρινη μπογιά STOP στην οδό Καραισκάκη, χωρίς να υπάρχει καμιά απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτό και παράνομο είναι και την επικινδυνότητα του σημείου ενισχύει και δημιουργεί προστριβές μεταξύ των οδηγών.
          Β.- Μπαρκούλη και Λεωφ. Τατοίου.
Η οδός Μπαρκούλη στο τμήμα μεταξύ Νιόβης και Τατοίου είναι διπλής κατεύθυνσης. Παράλληλα έχει πινακίδες που επιτρέπουν την στάθμευση αυτοκινήτων εναλλάξ σε κάθε πλευρά ανάλογα με τον μήνα μονό ή ζυγό. Ο ίδιος δρόμος στο τμήμα Μπαρκούλη – Πευκών είναι μονόδρομος με κατεύθυνση προς την οδό Πευκών. Τα αυτοκίνητα που θέλουν να στρίψουν από την Τατοίου και να μπούν στην οδό Μπαρκούλη συναντούν εμπόδια από τα αυτοκίνητα που ανεβαίνουν την Μπαρκούλη για να βγούν στην Τατοίου με κίνδυνο ατυχήματος.
          Γ.- Καρκαβίτσα και Νικ. Λύτρα - Κανάρη.
Στη συμβολή των οδών Καρκαβίτσα με τις οδούς Νικ. Λύτρα – Κανάρη είναι απαραίτητη η τοποθέτηση πινακίδας STOP στην οδό Καρακβίτσα, γιατί τα οχήματα που διατρέχουν την ευθεία Νικ. Λύτρα – Κανάρη, δεν παραχωρούν την προτεραιότητα στα οχήματα που έρχονται από την Καρκαβίτσα, λαμβανομένου δε υπ΄ όψιν ότι σχεδόν πάντα στην γωνία Καρακαβίτσα – Κανάρη υπάρχει σταθμευμένο μεγάλο φορτηγό, δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες ατυχημάτων. Σε συνδυασμό και με τα  μεγάλα φορτηγά που ξεφορτώνουν καθημερινά τις πρωινές ώρες φαρμακευτικούς ορούς, είναι απορροίας άξιο το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί θανατηφόρο δυστύχημα.
          Δ.- Καρκαβίτσα και Μπουμπουλίνας 
Στην οδό Καρκαβίτσα από την πλευρά του Δήμου Ηρακλείου και στην οδό Μπουμπουλίνας, λειτουργούν επιχειρήσεις, οι οποίες πολλές φορές κλείνουν κατά το δοκούν τους δρόμους με μικρά η μεγάλα αυτοκίνητα για φορτοεκφορώσεις εμπορευμάτων με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η διέλευση των άλλων οχημάτων.
          Ε.- Φορτηγό στην οδό Μπουμπουλίνας
Στην οδό Μπουμπουλίνας υπάρχει σχεδόν μόνιμα σταθμευμένο εν μέρει πάνω στο πεζοδρόμιο ένα φορτηγό αυτοκίνητο, που ανήκει σε παρακείμενη επιχείρηση, παρά την απαγόρευση στάθμευσης φορτηγών αυτοκινήτων σε κατοικημένη περιοχή. Στον ίδιο δρόμο υπάρχουν σταθμευμένα μικρά κλειστά φορτηγά που ανήκουν σε παρακείμενες επιχειρήσεις και όταν αυτά φύγουν για διανομή εμπορευμάτων, τοποθετούν κώνους ώστε να μην μπορεί κάποιος άλλος να παρκάρει στη θέση τους, θεωρώντας το πεζοδρόμιο και τον δρόμο ιδιοκτησία τους.
          Ζ.- Ειδική αναφορά γίνεται παρακάτω για τα φορτηγά που ξεφορτώνουν ορρούς, στην οδό Νικ. Λύτρα.
          Χωρίς να είμαστε ειδικοί συγκοινωνιολόγοι ή επαίοντες δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ζούμε καθημερινά την κυκλοφοριακή και όχι μόνο, αναρχία της περιοχής, προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο μπορούμε τις υποβαθμισμένες συνθήκες στις οποίες ζούμε με πρώτο και σπουδαιότερο μέλημά μας να εξαλειφθούν ή έστω να μειωθούν οι καθημερινοί διαπληκτισμοί μεταξύ των οδηγών στους παραπάνω δρόμους, αλλά πρωτίστως να σώσουμε ζωές.

          Συμπερασματικά προτείνουμε λοιπόν τις εξής παρεμβάσεις :
          1.- Μονοδρόμιση της οδού Καραισκάκη στο τμήμα Νιόβης – Τατοίου με κατεύθυνση από Νιόβης προς Τατοίου, δηλαδή ολόκληρη η οδός Καραισκάκη να έχει ροή αυτοκινήτων προς την ίδια κατεύθυνση.
          2.- Μονοδρόμιση της οδού Μπαρκούλη στο τμήμα Τατοίου – Νιόβης με κατεύθυνση από Τατοίου προς Νιόβης και εν συνεχεία προς Πευκών. Το τμήμα Νιόβης – Πευκών είναι ήδη μονόδρομος προς την κατεύθυνση αυτή.
          3.- Μονοδρόμιση της οδού Νιόβης με κατεύθυνση από Μπαρκούλη προς κόμβο Πευκών, Αιγίνης και στη συνέχεια προς την οδό Ιφιγενείας.
          4.- Μονοδρόμιση της οδού Κολοκοτρώνη με κατεύθυνση από Πευκών προς Νιόβης.
          5.- Η οδός Αιγίνης να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης,
          6.- Να απαγορευθεί η στάθμευση φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων στις οδούς Νιόβης, Αιγίνης, Αγάπης, Κανάρη και να Αστυνομευθεί η απαγόρευση.
          7.- Να εκλογικευθούν οι υπάρχουσες πινακίδες που αφορούν την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης. Πολλές από αυτές έχουν τοποθετηθεί χωρίς απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σε πολλά σημεία υπάρχουν πινακίδες με αντικρουόμενες εντολές, ώστε να μην γνωρίζει κανείς αν στο συγκεκριμένο σημείο παρκάρει νόμιμα ή όχι.
          8.- Τοποθέτηση STOP.
          Είναι απαραίτητη ανάγκη να τοποθετηθούν πινακίδες STOP στα εξής σημεία.
          α. Στη συμβολή των οδών Καρκαβίτσα με τις οδούς Νικ. Λύτρα – Κανάρη, για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν.
          β. Στη συμβολή των οδών Νικηφόρου Λύτρα με τις Αρκαδίου – Ευριπίδη.
          γ. Κολοκοτρώνη και Νιόβης
δ. Ψαρρών – Πευκών
ε. Καρκαβίτσα – Πευκών
στ. Βελισσαρίου – Πευκών
ζ. Καρκαβίτσα – Κανάρη, Νικ.Λύτρα
η. Κανάρη – Ευριππίδου
          9.- Έγκριση ρυθμίσεων από Δημοτικά Συμβούλια
Για όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα αποφασιστούν και οι πινακίδες που θα τοποθετηθούν να γίνουν αφού ληφθούν σχετικές αποφάσεις από τα Δημοτικά Συμβούλια Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου.
20.- Φορτοεκφόρτωση τις πρωινές ώρες από μεγάλα φορτηγά με την βοήθεια κλαρκ στην οδό Νικηφόρου Λύτρα.
                   Στην οδό Κανάρη, σε κτίριο που βρίσκεται μεταξύ των οδών Καρκαβίτσα και Ιφιγενείας, λειτουργούν αποθήκες, στις οποίες σχεδόν κάθε πρωί 7.00 – 10.30 ξεφορτώνουν τεράστιες νταλίκες, χρησιμοποιώντας κλάρκ, τα οποία κυκλοφορούν κάθετα στον άξονα του δρόμου. Δημιουργώντας πολύ επικίνδυνες καταστάσεις για τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Σας επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ, πρασιάς, πεζοδρομίου και δρόμου, διότι έχουν τοποθετήσει άσφαλτο από την οικοδομική γραμμή μέχρι την αρχή του οδοστρώματος, δεν υπάρχει περίφραξη κατά μήκος της ρυμοτομικής γραμμής, δεν υπάρχει εμφανές πεζοδρόμιο το οποίο να έχει υψομετρική διαφορά με το υπάρχον οδόστρωμα και όλη αυτή η επιφάνεια χρησιμοποιείται από τα φορτηγά αυτοκίνητα που ξεφορτώνουν και τα μηχανήματα κλάρκ κατά το δοκούν. Η σχεδόν καθημερινή στάθμευση  φορτηγού πάνω στην γωνία των οδών Κανάρη και Καρκαβίτσα, στερεί κάθε ορατότητα και ασφαλή διέλευση των άλλων αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την μη παραχώρηση της προτεραιότητας από τα αυτοκίνητα που κατεβαίνουν την οδό Κανάρη προς τα αυτοκίνητα που έρχονται από την οδό Καρκαβίτσα. Εάν το υπάρχον υπόγειο του ακινήτου έχει οριστεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων σύμφωνα με τον Ν. 1221/ 1980 ;;;  οφείλει η Πολεοδομία Ν. Ιωνίας να επιβάλει την εφαρμογή του Νόμου. Εξ όσων έχουμε αντιληφθεί το υπόγειο σήμερα δεν χρησιμοποιείται για την στάθμευση των ΙΧ αυτοκινήτων της εταιρείας, τα οποί παρκάρουν πάνω στην ράμπα και αναγκάζουν τα φορτηγά να παρκάρουν και να ξεφορτώνουν πάνω στην άσφαλτο.              Να υποχρεωθεί λοιπόν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου και η εταιρεία που το χρησιμοποιεί, να σταθμεύουν τα φορτηγά τους πάνω στην υπάρχουσα ράμπα και τα κλάρκ που πηγαινοέρχονται και μεταφορτώνουν τους ορούς, να μην βγαίνουν κάθετα στον δρόμο με συνέπεια να κινδυνεύουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
                   Είναι απαραίτητη η τοποθέτηση περίφραξης κατά μήκος της ρυμοτομικής γραμμής και πραγματική δημιουργία πεζοδρομίου, με εμφανή υψομετρική διαφορά από τον δρόμο, το οποίο να παραμένει ελεύθερο για να κινούνται οι πεζοί.
                   Ο Δήμος Ηρακλείου, το Αστυνομικό Τμήμα Ηρακλείου, η Τροχαία Ν. Ιωνίας και η Πολεοδομία Ν. Ιωνίας, παρακαλούνται να πράξουν ότι ορίζει ο Νόμος για την προστασία των διερχομένων ανθρώπων και οχημάτων και την συμμόρφωση του ιδιοκτήτη και των χρηστών του ακινήτου, προς τα ισχύοντα.
                   Τα παραπάνω σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθούν ότι η θέση του συλλόγου μας είναι να σταματήσει την λειτουργία της η επιχείρηση. Πάγια θέση του συλλόγου μας είναι η υποβοήθηση και η συνεργασία μας με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις. Επιδίωξή μας είναι να υπάρξει δυνατότητα να δημιουργηθούν και άλλες επιχειρήσεις στην περιοχή. Το μόνο που ζητάμε είναι η προστασία των διερχομένων πεζών και οχημάτων και η τήρηση των νόμων.

21.- Κατσικόδρομος Σαραντόπουλου
                   Σε όλους τους κατοίκους της περιοχής είναι γνωστό ότι στο τέλος της οδού Πευκών, η οποία πραγματοποιεί δεξιά στροφή και καταλήγει στην οδό Νιόβης, υπήρχε και εν μέρει υπάρχει, σε ευθεία με την οδό Πευκών, ένας μικρός στενός δρομάκος, πλάτους 2,50 – 3,00 μ. ονομαζόμενος «Κατσικόδρομος Σαραντόπουλου». Με το όνομα αυτό εμφανίζεται σε συμβόλαια αγοραπωλησίας οικοπέδων της περιοχής, πριν και μετά την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλεως. Η οδός αυτή, «Κατσικόδρομος Σαραντόπουλου», ανήκει εξ ολοκλήρου στον Δήμο Ηρακλείου.
                   Προ 15ετίας περίπου, όταν κτίστηκε το πρατήριο υγρών καυσίμων ΒΡ, σε τμήμα του τετραγώνου που περικλείεται από την οδό Ιφογενείας, οδό Μπουμπουλίνας, οδό Βελισσαρίου και Κατσικόδρομο Σαραντόπουλου, κατέλαβε με τις εγκαταστάσεις του τμήμα του παραπάνω δρομάκου, τον οποίο τσιμεντόστρωσε και με τον τρόπο αυτό το ενέταξε λειτουργικά και οργανικά στο οικόπεδο του πρατηρίου καυσίμων. Ο σύλλογός μας δεν γνωρίζει εάν κάτω από το τμήμα αυτό του δρομάκου έχουν τοποθετηθεί τμήματα κάποιων δεξαμενών καυσίμων του πρατηρίου.
                   Μέχρι προ ολίγου οι κάτοικοι της περιοχής είχαν την δυνατότητα διασχίζοντας τον παραπάνω δρομάκο και στη συνέχεια μέσω του υπαίθριου χώρου του πρατηρίου, να βγουν στην οδό Ιφιγένειας.
                   Πρόσφατα όμως το βενζινάδικο τοποθέτησε σιδερένια πόρτα πάνω ακριβώς στον δρομάκο, η οποία ανοίγει και κλείνει κατά το δοκούν, χωρίς να επιτρέπει την απρόσκοπτη διέλευση των περιοίκων από όλο το μήκος του Κατσικόδρομου Σαραντόπουλου. Εξ άλλου αυτή καθ΄ εαυτή η τοποθέτηση της σιδερένιας πόρτας, υπονοεί και σε βάθος χρόνου δημιουργεί ιδιοκτησιακά δικαιώματα σε βάρος του Κατσικόδρομου Σαραντόπουλου και υπέρ του ιδιοκτήτη του οικοπέδου του βενζινάδικου, τα οποία βεβαίως δεν υπάρχουν.
                   Ο σύλλογός μας θεωρεί ότι έχει καίριες ευθύνες η αρμόδια πολεοδομία Ν. Ιωνίας, η οποία κάκιστα επέτρεψε την αυθαίρετη κατάληψη του Κατσικόδρομου Σαραντόπουλου, Θεωρεί ότι κακώς δόθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες άδεια λειτουργίας του βενζινάδικου, αφού τμήμα του περιλαμβάνει τον παραπάνω δρομάκο, ότι τόσο η Πολεοδομία Ν. Ιωνίας και η Περιφέρεια Αττικής, οφείλουν να επανεξετάσουν τα οικοδομικά σχέδια και τα σχεδιαγράμματα στα οποία βασίστηκαν η οικοδομική άδεια, η άδεια λειτουργίας, η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος κλπ
                   Η Πολεοδομία Ν. Ιωνίας υποχρεούται να επιληφθεί άμεσα, ώστε τουλάχιστον να αποξηλωθεί η σιδερένια πόρτα που έχει αγκατασταθεί και στη συνέχεια να κάνει λεπτομερή επανέλεγχο της άδειας οικοδομής, επιβάλλοντας τα νόμιμα.
                   Στο υπόλοιπο τμήμα του ίδιου δρομάκου, αυτό που ορίζεται μετά την παραπάνω σιδερένια πόρτα, μέχρι την συμβολή του με την οδό Βελισαρίου, δεν έχει γίνει πλακόστρωση από τον Δήμο Ηρακλείου. Αντιθέτως υπάρχει πλακόστρωση στο τμήμα του δρομάκου μεταξύ των οδών Βελισαρίου και της οδού Πευκών. Σκόπιμα ή όχι δεν έγινε πλακόστρωση δεν το γνωρίζουμε. Στο σημείο αυτό, δηλαδή εκεί που δεν έγινε πλακόστρωση, δεν υπάρχει οδός διαφυγής των ομβρίων υδάτων. Αυτά λιμνάζουν και κάνουν το τμήμα του δρόμου αυτού αδιάβατο. Το πρόβλημα εντείνεται από την παροχέτευση υπογείων ομβρίων υδάτων από παρακείμενο ακίνητο.
                   Όλα τα προβλήματα, της κατάληψης μέρος του δρομάκου, της τοποθέτησης της σιδερένιας πόρτας, της δημιουργίας λιμναζόντων υδάτων και της εν γένει ταλαιπωρίας των κατοίκων της περιοχής, δεν θα είχε καν δημιουργηθεί αν ο δήμος Ηρακλείου, είχε πλακοστρώσει ολόκληρο τον Κατσικόδρομο Σαραντόπουλου και όχι μόνο ένα τμήμα αυτού. Αλλά και σήμερα, έστω και πολύ καθυστερημένα, πρέπει από τον Δήμο Ηρακλείου να γίνει άμεσα πλακόστρωση του δρόμου, να υποχρεωθεί το βενζινάδικο να αφαιρέσει εντελώς την σιδερένια πόρτα στην πίσω πλευρά του και όχι μόνο να την αφήνει ανοιχτή και να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες αποβολής του βενζινάδικου από την κατοχή και χρήση του τμήματος του Κστικόδρομου Σαραντόπουλου που κατέχει, νέμεται και χρησιμοποιεί. Ως γνωστό χρησικτησία κατά του Δημοσίου δεν υφίσταται.
                   Υπενθυμίζουμε επίσης στον δήμο Ηρακλείου ότι οφείλει να τοποθετήσει πινακίδες με το όνομα της οδού στον πρώην κατσικόδρομο και ήδη εγκεκριμένη και χαρτογραφημένη οδό Σαραντοπούλου, η οποία υπάρχει και αναφέρεται στα συμβόλαια κατοίκων της περιοχής τουλάχιστον εδώ και εξήντα χρόνια και κακώς μέχρι σήμερα δεν έχει τοποθετήσει τις πινακίδες αυτές. Όσον αφορά το θέμα της κατάληψης του δρόμου από το βενζινάδικο της ΒΡ είναι σοβαρό θέμα για ο σύλλογός μας προτίθεται να το θέσει στο μέλλον υπ΄ όψιν των Αρχών.
                   Ο σύλλογός μας προθυμοποιείται να συνεργαστεί με τον Δήμο Ηρακλείου και κάθε άλλη αρμόδια υπηρεσία ή Αρχή και να παράσχει κάθε βοήθεια, ακόμη με την παράσταση μελλών του συλλόγου μας σε Δικαστήρια αν απαιτηθούν, προκειμένου να επανέλθει το status quo ante, δεδομένου ότι όλοι γνωρίζουμε ότι καμία χρησικτησία δεν ισχύει σε βάρος του Δημοσίου.

22. Σχέδια χρήσης γης,
          Ζητάμε από τις τεχνικές υπηρεσίες των δύο Δήμων Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου να μας δώσουν αντίγραφα των σχεδίων χρήσης γης στην περιοχή.

Μεταμόρφωση 10-9-2015


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου