3/1/13

3/1/2013: ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ Δ.ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ




Μεταμόρφωση 3-1-2013
                                                                                ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ   

 Προς τον :
κ. Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

Θέμα : Συνεδρίαση Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Μεταμόρφωσης.

Κύριε Γενικέ,  
          Με το παραπάνω σχετικό σας γνωστοποίησα πράξεις και ενέργειες του Δήμου Μεταμόρφωσης, που αφορούσαν την σύγκλιση της Δημοτικής Επιτροπής Μεταμόρφωσης, για την συζήτηση επί του προϋπολογισμού του 2013, όπως ορίζει το άρθρο 76 του Ν. 3852/2010. Ως γνωστόν σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ για την συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού των ΟΤΑ, είναι η προηγούμενη συζήτηση επί του προσχεδίου του προϋπολογισμού σε ειδική συνεδρίαση της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης, η οποία συγκαλείται κατά τα οριζόμενα στην παραπάνω διάταξη.
          Έγγραφο που να αναφέρει όσα έθεσα υπ΄ όψη σας, εστάλη και στον Δήμο Μεταμόρφωσης.
          Είχατε όλον τον χρόνο από την παραλαβή του εγγράφου μου (5-12-2012), μέχρι την συνεδρίαση της επιτροπής, η οποία πραγματοποιήθηκε μετ΄ αναβολή στις 11-12-2012, να φροντίσατε να ενημερωθεί έστω με ΦΑΞ ο Δήμος Μεταμόρφωσης, να ζητήσετε να σας απαντήσει αμέσως και να ασκήσετε τα καθήκοντα εποπτείας όπως αυτά ορίζονται από τον Ν. 3852/10.
          Η τυχών απλή αποστολή σχετικού εγγράφου σας στον Δήμο, κοινοποίηση του οποίου δεν έχω λάβει μέχρι σήμερα, αντί της κατεπείγουσας έρευνας μέσα ΦΑΞ, e-mail ή ακόμη και τηλεφωνικά, δίνει τον απαιτούμενο χρόνο στον Δήμο, ώστε το οποιοδήποτε αποτέλεσμα της έρευνας να ξεπεραστεί από τα γεγονότα.
          Σχετικά την συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Μεταμόρφωσης, που έγινε στις 11-12-2012, στην οποία παρευρέθηκα ως δημότης Μεταμόρφωσης, σας επισημαίνω ότι :
Α.- Υποχρεωτική η Κοινοποίηση των Προσκλήσεων προς τα μέλη της  Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης.
          Σύμφωνα με την παραγ. 3 του άρθρου 76 του Ν. 3852/2010 «Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια ύστερα από πρόσκληση του προέδρου της …. η πρόσκληση «κοινοποιείται» στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν την συνεδρίαση… και περιλαμβάνει …. Και συνοδεύεται από εισήγηση των υπό συζήτηση θεμάτων». Η λέξη «κοινοποιείται» εννοεί ότι η πρόσκληση επιδίδεται σε κάθε μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης (τακτικό ή αναπληρωματικό) τουλάχιστον επτά εργάσιμες ημέρες πριν την συνεδρίαση της επιτροπής. Τουτέστιν η πρόσκληση έπρεπε να κοινοποιηθεί σε όλα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης το αργότερο μέχρι και την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012.
          Η ανάρτηση της πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του Δήμου, ουδόλως θεραπεύει την μη κοινοποίηση της πρόσκλησης.
          Ενώ για την συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, η οποία συζήτησε τον προϋπολογισμό του 2012, δεν απεστάλησαν καθόλου προσκλήσεις στα μέλη της επιτροπής (αυτός είναι ένας από τους λόγους της υπό κρίση αναφοράς μου), για την αντίστοιχη συνεδρίαση προς συζήτηση του προϋπολογισμού του 2013, ο Δήμος Μεταμόρφωσης έστειλε προσκλήσεις, χωρίς να τηρήσει τα προβλεπόμενα.
          Όπως έχω πληροφορηθεί από μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, η πρόσκληση δεν κοινοποιήθηκε, απλά τους στάλθηκε μέσα σε φάκελο με υπάλληλο του Δήμου, χωρίς να συνταχθεί και να υπογραφεί απόδειξη παραλαβής της πρόσκλησης από τους ενδιαφερομένους. Σε κάποια μέλη της Επιτροπής δεν στάλθηκαν καθόλου προσκλήσεις. Με τον τόπο που απεστάλησαν οι προσκλήσεις στα μέλη της επιτροπής, ουδόλως αποδεικνύεται ότι παρελήφθησαν οι προσκλήσεις από όλα τα μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) μέσα στην προθεσμία που προβλέπει ο Νόμος.
          Ο Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α) ορίζει στο άρθρο 284 παραγ. 1 ότι «Οι επιδόσεις ή κοινοποιήσεις πράξεων των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών που προβλέπονται από τον Κώδικα γίνονται από όργανα της Δημοτικής Αστυνομίας ή της αρμόδιας δημοτικής ή κοινοτικής υπηρεσίας με επίδοση ή με ταχυδρομείο με απόδειξη ή με τηλεγράφημα με απόδειξη». Περαιτέρω ο ν. 3731/2008 «Αναδιοργάνωση της δημοτικής αστυνομίας κλπ» (ΦΕΚ 263 Α) ορίζει στο άρθρο 1 ότι « Η Δημοτική Αστυνομία ασκεί στο πλαίσιο των διατάξεων των άρθρων 75 και 79 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων … τις εξής αρμοδιότητες (1) … (28) «Επιδίδει τα πάσης φύσεως έγγραφα του οικείου Δήμου ή άλλων Δημοτικών Αρχών εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου ….»
          Και αν ακόμη δεχτούμε ότι η αποστολή στα μέλη της επιτροπής της πρόσκλησης μέσα σε απλό φάκελο με τυχαίο και αναρμόδιο πρόσωπο (πιθανόν κάποιον εργαζόμενο στον Δήμο) είναι η προσήκουσα, αυτή πρέπει να αποδεικνύεται από σχετική σημείωση που προβλέπει το ειδικό βιβλίο της παραγ. 2 του άρθρου 14 του Ν. 2690/1999 (ΣτΕ 1042/90 Ελ.Δ/νη 32,875 Αρμ. 1990 σελ. 373 Δ.Δίκη 1991,720). Ο σχολαστικός έλεγχος των προσκλήσεων, σε ποιόν απευθύνθηκαν αυτές, αν παραλήφθηκαν εμπροθέσμως ή όχι από τους παραλήπτες, αν στάλθηκαν ή όχι σε όλα τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της επιτροπής διαβούλευσης, είναι απαραίτητος για να διαπιστωθεί η αν τηρήθηκε η προθεσμία που ορίζει το άρθρο 76 του Ν. 3852/2010, ώστε να διαπιστωθεί το νόμιμο ή όχι της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης.
          Δεν προσκλήθηκαν όλα τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης (Τακτικά και Αναπληρωματικά).
          Για την νόμιμη σύνθεση συλλογικού οργάνου απαιτείται πρόσκληση όχι μόνον των τακτικών αλλά και των αναπληρωματικών μελών οπότε και μόνο παρά την απουσία των προσκληθέντων δύναται τούτο να έχει απαρτία και να λάβει νόμιμη απόφαση (ΣτΕ 2218/61 928/62,2863/64). Προσωπικά εγώ γνωρίζω μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, το οποίο ούτε προσκλήθηκε, ούτε παρευρέθηκε στην συνεδρίαση της Επιτροπής.
          Η αποστολή προσκλήσεων όπως αυτές στάλθηκαν, έστω και επιλεκτικά, σε μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, για την συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού του έτους 2013, καταδεικνύει το βάσιμο της καταγγελίας μου για την έλλειψη προσκλήσεων για την αντίστοιχη συνεδρίαση της επιτροπής του 2012 και την έμμεση αναγνώριση της περσινής μη νόμιμης συγκρότησης της επιτροπής από τον ίδιο τον Δήμαρχο Μεταμόρφωσης.
Β.- Η πρόσκληση που εστάλη στα μέλη της Επιτροπής δεν συνοδεύεται από εισήγηση των προς συζήτηση θεμάτων (προσχέδιο προϋπολογισμού και τεχνικό πρόγραμμα).
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω η πρόσκληση υποχρεωτικά συνοδεύεται και από εισήγηση των υπό συζήτηση θεμάτων. Εν προκειμένω η πρόσκληση πρέπει να συνοδεύεται από εισήγηση επί των κονδυλίων του νέου προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος. Άλλωστε πως είναι δυνατόν να συζητήσουν τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, αν δεν έχουν στα χέρια τους κάποιο έγγραφο που να αποτυπώνει τουλάχιστον σε πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους λογαριασμούς τις προθέσεις του Δήμου για τον προϋπολογισμό του έτους 2013. Η συγκεκριμένη πρόσκληση δεν συνοδεύεται από προσχέδιο του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος του Δήμου.
          Ο Δήμαρχος Μεταμόρφωσης κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής στις 11-12-2012, σε σχετική ερώτηση Δημότη γιατί δεν υπάρχει προσχέδιο προϋπολογισμού πάνω στο οποίο θα γίνει συζήτηση, απάντησε ότι ο προϋπολογισμός δεν είναι ακόμη έτοιμος, αλλά συντάσσεται από τις υπηρεσίες του Δήμου. (για την επιβεβαίωση του ισχυρισμού μου μπορείτε να ζητήσετε από τον Δήμο Μεταμόρφωσης αντίγραφα των πρακτικών συνεδρίασης της Επιτροπής).
Γ.- Μη νόμιμη συγκρότηση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης.
          Στην συνεδρίαση της Επιτροπής προσκλήθηκε και συμμετείχε και ο σύλλογος τριτέκνων Μεταμόρφωσης. Ο σύλλογος αυτός δεν συμπεριλήφθηκε στην αρχική συγκρότηση της επιτροπής τον Ιανουάριο του 2011, γιατί δεν είχε νόμιμη υπόσταση. Δεν είχε δημοσιευθεί το καταστατικό του. Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 76 του Ν. 3852/2010 για χρονικό διάστημα το πολύ 2,5 ετών, χωρίς να προβλέπεται διορισμός νέων μελλών στην επιτροπή. Εφ΄ όσον ο σύλλογος Τριτέκνων Μεταμόρφωσης, δεν συμπεριλήφθηκε στην αρχική σύνθεση της επιτροπής, η εκ των υστέρων συμμετοχή του, θεωρώ ότι είναι μη νόμιμη.
         

          Οι παραπάνω αιτιάσεις μου κοινοποιούνται και στον αρμόδιο κ. Εισαγγελέα, ο οποίος ερευνά την αναφορά μου σχετικά με την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2012.

          Κύριε Γενικέ,
          Θεωρώ ότι με όσα σας ανέφερα στο παραπάνω σχετικό και σ΄ αυτό εδώ το έγγραφό μου, έχετε υποχρέωση και ευθύνη να ασκήσετε τα καθήκοντα εποπτείας και ελέγχου σύμφωνα με τον Ν. 3852/2010 και να μην επιτρέψετε να συζητηθεί και να ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μεταμόρφωσης ο προϋπολογισμός του 2013, αν προηγουμένως δεν συζητηθεί το προσχέδιο στην Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, η σύγκλιση της οποίας να έχει γίνει όπως ορίζει το άρθρο 76 του Ν. 3852/2010.

Είμαι στην διάθεσή σας για κάθε σχετική πληροφορία που θα θελήσετε.

Διατελώ, Με Υπόληψη
ΑΛΕΞΙΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ
e-mail:  alexiouth@mailcity.com





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου